Professionals in TOP performance
 

Scania scheepsdieselmotoren voldoen aan IMO Tier III

26-04-2016 09:00

Vanwege de steeds strengere milieuwetgeving moeten schepen die gebouwd zijn na 1 januari 2016 en in de zgn. NOx Emission Control Areas (NECA) varen voldoen aan de nieuwe IMO Tier III norm. Deze gebieden bevinden zich langs de Noordamerikaanse en Caribische kust.

Om aan deze strenge IMO Tier III eis te voldoen heeft Scania een zgn. EGR-SCR systeem ontwikkeld voor de DI-13 en DI-16 voorstuwings- en hulpmotoren.

Scania MarineSCR system

Scania EGR
Scania EGR (Exhaust Gas Recirculation) vermindert de NOx-niveaus door afkoeling en hergebruiken van een deel van de uitlaatgassen. Scania EGR draagt bij tot een beter milieu. Om 's werelds strengste emissie-eisen te voldoen, Scania gebruikt een combinatie van EGR en SCR.

Scania SCR
Scania SCR (selectieve katalytische reductie) is een bewezen nabehandelingssysteem dat ervoor zorgt dat uitlaatgassen vrijkomen met een minimaal stikstofoxide (NOx) gehalte. Door het injecteren van een op basis van ureum additief AdBlue / DEF (diesel uitlaatgassen brandstof), in de uitlaat, vindt een chemische reactie plaats, waardoor de giftige stikstofoxiden in onschadelijke water en stikstof gas worden omgezet. Scania SCR is gemakkelijk te hanteren, zeer betrouwbaar en heeft geen invloed koppel en vermogen.

De werking hiervan wordt uitgelegd in onderstaande video.

Voor meer informatie verzoeken wij u contact op te nemen met de heer
Erik de Wit

Adres en locatie

Sandfirden Technics BV
Haventerrein 1
1779 GS Den Oever

 


Grotere kaart weergeven